niedziela, 3 sierpnia 2014

Zbuntowana- Veronica Roth

                             Tytuł: Zbuntowana
                              Autor: Veronica Roth
                              Wydawnictwo: Amber
                               Rok wydania: 2014
                               Ilość stron: 366
                                    Ocena: 9/10

                                      Opis:
Tris i Tobias przerwali symulacje, ale nic już nie jest takie samo. Frakcje toczą ze sobą wojnę, łowcy zawzięcie tropią Niezgodnych. Wśród Nieustraszonych szerzy się zdrada. Tris znowu trafia w wir walki, śmierci i krwi choć jeszcze nie uporała się ze stratą jaką poniosła podczas ostatniej bitwy. W przetrwaniu tego wszystkiego pomaga jej Tobias tylko on rozumie dręczący ją żal i wyrzuty sumienia. Beatrice po raz kolejny staje przed dramatycznym wyborem. Czy poświęci wszystko, żeby ratować tych, których kocha?

Zanim sięgnęłam po kontynuację "Niezgodnej" naczytałam się wiele negatywnych opinii, ale pierwsza część na tyle mnie zaciekawiła, że musiałam przeczytać kolejną i sama się przekonać jaka jest. Nie ma co ukrywać, że poziom spadł i po świetnym początku spodziewałam się równie dobrej kontynuacji, ale niestety odrobinę się zawiodłam. Nie mogę powiedzieć, że doszukałam się samych wad, ponieważ tak nie jest.

"Płonie we mnie i wrze pragnienie życia.
Nie chcę umierać. Nie chcę umierać! Nie chcę!"

Dość często wkurzało mnie zachowanie Tris, która na siłę chciała się stać męczennikiem, składać się w ofierze. Jej zachowanie było dziecinne, nieodpowiedzialne, skandaliczne i cały czas narażała swoje życie bez sensu i przez głupotę. Musiała być blisko krawędzi życia i śmierci, żeby wreszcie zrozumieć, że nie chce umierać. Rozumiem rozpacz po utracie rodziców i inne stresy, ale to było przegięcie. Dobrze, że w końcu zmądrzała, ale zajęło jej to jakieś trzy-czwarte książki. Kolejną denerwującą rzeczą było to, co autorka zrobiła z moim ukochanym Cztery. Zrobiła z niego jakiegoś miękkiego Tobiasa. No rozumiem człowiek o dwóch twarzach, osobowościach, maskach, czy jak kto tam sobie chce, ale dlaczego on? Nie mogłam tego przełknąć. Książka jednak mimo kilku wad stara się bronić. Mamy wartką akcję, różne zwroty akcji i nowe postacie. Autorka rozśmiesza, intryguje, zmusza do refleksji i zaskakuje. Mnie osobiście zaskoczyła zdrada jednej z bliskich osób Tris. Zakończenie sprawiło, że, pomimo iż ta część nie jest tak świetna jak poprzedniczka to i tak przeczytam finał tej serii. Mam jedynie nadzieję, że zakończenie serii okaże się równie dobre jak jej początek.

Recenzja bierze udział w wyzwaniach czytelniczych:
wyzwanie biblioteczne
czytam opasłe tomiska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz